Μάθημα 14ο Ας μιλήσουμε για αντωνυμίες! Είναι δικό σου, δικό μου ή δικό του;

Οι αντωνυμίες έχουν διάφορα είδη: προσωπικές, ερωτηματικές, κτητικές, αόριστες, οριστικές, δεικτικές, αναφορικές. 

Λεξιλόγιο

1.Προσωπικές 👉 Μαθήματα 8 και 9

2. Ερωτηματικές (αυτές που ρωτάνε) 👉 τι (=what), ποιος (who), πόσος (how much), ποιανού (whose), τίνος (whose)

3. Κτητικές (αυτές που δείχνουν ότι μου ανήκει κάτι) 

Α’ πρόσωπο:
δικός μου, δική μου, δικό μου (mine)
δικός μας, δική μας, δικό μας  (ours)
Β’ πρόσωπο:
δικός σου, δική σου, δικό σου (yours)
δικός σας, δική σας, δικό σας (yours)
Γ’ πρόσωπο:
δικός του (της), δική του (της), δικό του (της) (its)
δικός τους, δική τους, δική τους (theirs)

SOS! Oι αδύνατοι τύποι είναι αυτοί που χρησιμοποιούνται πιο πολύ και είναι ΠΑΝΤΑ μετά από ουσιαστικό! 
π.χ. Το δικό μου σπίτι --> Το σπίτι μου! 


4. Aόριστες (αυτές που δεν ξέρουμε τι προσδιορίζεται)
ένας (one/a), κανείς (nobody), τίποτε (nothing), άλλος (other), μερικοί (some), κάθε (every), κάτι (something), κάποιος (someone), καθένας (each one)

5. Δεικτικές (αυτός που δείχνει κάτι)
αυτός(he,she, it), εκείνος (the one), τέτοιος (such)

6. Οριστικές (αυτός που ορίζει κάτι)
μόνος (alone), ίδιος (the same)

7. Αναφορικές (αυτές που αναφέρονται κάπου)
που (that), αυτός/εκείνος που (the one who), κάτι που (something that), όποιος(whoever), όσος (as much as. as many as, any, as, as long as) ό,τι (any)

8. Αυτοπαθείς (αυτές που αναφέρονται σε εμένα)
ο εαυτός μου (myself) 

👉Άσκηση: ποιες από τις παραπάνω λέξεις έχουν γένη, αριθμούς και πτώσεις, δηλαδή κλίνονται; 

👉 Διαλέγω 8 από τις παραπάνω λέξεις και κάνω προτάσεις. 







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι -οντας ή -ώντας; Είναι και τα 2.

H μαμά μου είναι καλύτερη από τη δική σου! (Εγκλίσεις και άλλα)