H μαμά μου είναι καλύτερη από τη δική σου! (Εγκλίσεις και άλλα)

 👉 Περιγράφω τη μαμά μου! 

👉 Λέω αστείες ιστορίες με τη μαμά μου. 

👉 Πως γιορτάζεται η γιορτή της Μητέρας στη δική σας χώρα. 

👉 Γνωρίζετε την έκφραση "Αθάνατη Ελληνίδα μάνα"; 


Απαντώ στις ερωτήσεις! 


1. Τι έκανε η Ελένη όταν έφυγε από το σπίτι πρώτη φορά;
2. Πως έκρυψε το σπίτι από τη μαμά της; 
3. Πόσο καιρό ζούσε στο σπίτι μέχρι που το είπε στη μαμά της; 
4. Πως αντέδρασε η μαμά της όταν το έμαθε; 


😍Τα ρήματα κλίνονται με 3 διαφορετικούς τρόπους! 

🎈Ορίζοντας κάτι--> Εγώ έρχομαι/Η Μαρία πλένει τα πιάτα (Οριστική)

🎈Επιθυμώντας κάτι --> Εγώ θέλω να έρθεις!/   Μαρία θέλω να πλύνεις τα πιάτα/ Ας πλύνουμε τα πιάτα (υποτακτική)

🎈Διατάζοντας για κάτι --> Έλα! / Μαρία, πλύνε τα πιάτα! (προστακτική) 


👉Η άρνηση! 

Εγώ έρχομαι --> ¨Εγώ δεν έρχομαι / Η Μαρία δεν πλένει τα πιάτα! 

Εγώ θέλω να έρθω --> Εγώ θέλω να μην έρθεις. /Η Μαρία θέλει να μην πλύνει τα πιάτα ή δεν θέλει να πλύνει τα πιάτα. / Ας μην πλύνουμε τα πιάτα. 

Έλα --> Μην έρθεις! / Μαρία, μην πλύνεις τα πιάτα!


Παρατηρώ ότι: 

🎉Η οριστική έχει άρνηση δεν

🎉Η υποτακτική έχει άρνηση μη(ν)

🎉Η προστακτική δεν έχει άρνηση αλλά δανείζεται τους τύπους από την υποτακτική! 


Φτιάχνω τους τύπους:

Άφησέ το! --> Μη το αφήσεις! 

Διαβάστε! -->

Τρέξτε-->

Φάγε το φαγητό σου!-->

Πέσε κάτω! -->

Βγες! -->

Ανεβείτε!-->

   👉Για να γελάσουμε με τις μαμάδες! 






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι -οντας ή -ώντας; Είναι και τα 2.

Αίτιο και αιτία!